Poslovne obuke ne mogu biti zamena za redovno obrazovanje, već su, pre svega, njegova nadogradnja i podrška. Reč je o stručnom usavršavanju, čiju primenu nalazimo u svim oblastima poslovanja.

Obuke su namenjene i potpunim početnicima i iskusnim menadžerima, koji dolaze na obuku da steknu neke nove poslovne, kreativne tehnike, koje nisu imali prilike da nauče, a koje će im pomoći da napreduju i unaprede svoje poslovne veštine, istakla je u intervjuu za Ekonomski.net portal Zorica Marinović, direktor firme „Moja obuka“.

Da li su obuke postale zamena za redovno obrazovanje ili su njegova nadogradnja?

Poslovne, praktične obuke svakako ne mogu biti zamena za redovno obrazovanje, već su pre svega njegova nadogradnja i podrška. Ja bih ih jednostavno nazvala stručno usavršavanje čiju primenu nalazimo u svim oblastima poslovanja. Moje kolege i ja strogo vodimo računa o stepenu obrazovanja polaznika kako bismo veštine i alate iz određene oblasti maksimalno prilagodili zahtevima tržišta i potrebama i nivou znanja polaznika.

Ljudi greše ukoliko očekuju da za par dana u potpunosti savladaju  određeni posao. Obuku treba smatrati dobrom polaznom osnovom, nakon koje ćemo tek vežbom, kontinuiranim učenjem i praksom steći vrhunske rezultate.

Za mene je uspeh, ukoliko polaznik može na svom radnom mestu da primeni ono što je naučio,  ukoliko je osvestio i iskusio još u toku obuke svoje mogućnosti, nadgradio prethodna znanja i nakon obuke nastavio dalje da uči i usavršava se. Uspešne obuke podstiču polaznika da traži nova rešenja i da traga dalje. To važi i za potpune početnike i za iskusne menadžere koji dolaze na obuku da steknu neke nove poslovne, kreativne tehnike koje nisu imali prilike da nauče, a koje će im pomoći da napreduju, unaprede svoje poslovne veštine.

Za koje obuke, koje organizujete, vlada najveće interesovanje?

Najveće interesovanje vlada za obuke iz oblasti upravljanja ljudskim resursima, i to za obuke za saradnike, početnike u ljudskim resursima, kao i za obuke, iskustvene radionice za HR menadžere koji već imaju iskustva u ovoj oblasti, kao i za sve one koji se bave različitim vidovima edukacija i razvojem zaposlenih, ili drže bilo kakva predavanja, koji su veoma zainteresovani za obuku veština kreiranja i vođenja obuka.

Raste interesovanje i za druge oblasti, za obuke iz poslovne administracije i preduzetništva. U ovim oblastima polaznici su više zainteresovani za tzv. inhouse obuke, specifično krojene za određenu firmu i njihovu poslovnu situaciju. Pored organizacije timskih obuka često nas angažuju  i za pojedinačne, individualne, jedan na jedan, mentorske obuke zbog specifičnosti samih pozicija i konkretnih potreba. U ovom slučaju program se takođe maksimalno prilagođava polazniku.

Koje su veštine i tehnike vođenja administracije danas popularne?

Danas moramo voditi računa o tome da živimo u svetu novih tehnologija, pa i vođenje administracije mora da prati nove promene. Često se već i u samom oglasu naglašava da je potrebno iskustvo korišćenja tzv. Document Management programa, tj. određenih poslovnih platformi koje automatizuju vođenje administracije.

Od poslovnih veština i tehnika veoma važno je efikasno upravljanje vremenom,  određivanje prioriteta u radu, poslovna pismenost i primena kodeksa ponašanja, organizacija poslovnih događaja, uspešno rešavanje konfliktnih situacija, uspešno rukovođenje timom i u isto vreme uvažavanje različitosti i lako prilagođavanje stilu upravljanja i organizacionoj kulturi, uspešno delegiranje, i sl. A, jedna od najvažnijih osobina, po meni, je praćenje i brzo prilagođavanje promenama.

Šta je ofis menadžer i koje su njegove dužnosti?

Office Manager ili rukovodilac kancelarije je osoba koja vodi računa o organizaciji, funkcionisanju kancelarije ili nekog projektnog tima koji mogu da čine samo 2-3 osobe ili više desetina zaposlenih. Obično je upućena u sve zadatke i obaveze direktora ili vlasnika firme, koordinira obaveze i izvršava zadatke, i u isto vreme, nadzire rad ostalih članova tima. Za ovu vrstu posla nužne su izuzetne organizacione i komunikacione sposobnosti. Office menadžeri vode računa o obavezama direktora, ali i nadziru i odgovorni su za kontrolu izvršenja zadataka i ispunjenje ciljeva zaposlenih. Organizuju i koordiniraju organizacijom poslovnih skupova, sastanaka, vode računa o nabavkama, tenderima i svim poslovima koji se tiču funkcionisanja jedne kancelarije.

Koje veštine treba da poseduje HR saradnik, a koje HR menadžer?

Saradnik u ljudskim resursima je obično početnička pozicija, izvršna funkcija, koji obavlja sve zadatke i ispunjava zadate ciljeve koje dobija od svog rukovodioca, od regrutacije i selekcije, prijave i odjave radnika, vođenja radnih evidencija i učestvovanja u proceni radne uspešnosti, do organizacije obuka i procesa prekida radnog odnosa. HR menadžer rukovodi službom, nadzire i planira rad svojih zaposlenih i učestvuje u planiranju daljeg rada i razvoja svih zaposlenih, kao i planiranju budžeta i strategije zapošljavanja. Nekada, u malim firmama imamo zaposlenu samo jednu osobu koja se bavi ljudskim resursima i ona ima zvanje HR menadžera, ali praktično izvršava sve zadatke, i rukovodeće i izvršne, koje se odnose na upravljanje ljudskim resursima.

Kakve benefite donosi obuka ’Osnove finansija za preduzetnike i MSP’?

To je izuzetna praktična, mentorska obuka za sve koji planiraju ili su nedavno osnovali svoju firmu, bez obzira da li su preduzetnici ili su se registrovali kao društvo sa ograničenom odgovornošću. Pokazalo se u praksi da na početku rada, zbog neiskustva i nedovoljne obaveštenosti dolazi do nepotrebnih ili neplaniranih troškova, zbog loše procene, čestih improvizacija u radu i ulaganju i nedostatka planskog vođenja finansija, dođe do dugovanja, nenaplaćenih potraživanja, a ponekad i zatvaranje firme. Naša konsultantkinja upravo prenosi svoje dugodišnje uspešno iskustvo u vođenju finansija malih preduzeća, uči ih praktično, na njihovim primerima, kako da na jednostavan i rentabilan način prate prihode i rashode, planiraju ulaganja, kada da proše proizvodnju ili u pravom trenutku povećavaju broj zaposlenih, dignu kredit. Konkretna, efikasna i praktična analiza i realizacija biznis plana i poslovanja.

Ovo je intervju koji je Zorica Marinović, direktor MojaObuka DOO dala za portal Ekonomski.net Intervju je dat u novembru 2017. godine. Tekst je originalno objavljen na: http://www.ekonomski.net/uspesne-obuke-podsticu-polaznika-da-trazi-nova-resenja-zorica-marinovic-direktor-firme-moja-obuka.html
Podelite ovaj tekst na: